Lediga tjänster

Receptionist, Key Account Manager GARO Montage, HR-specialist, Logisitkinköpare GARO AB, Montörer till produktion GARO Montage

GARO AB söker en receptionist

Som receptionist hos oss ansvarar du för reception, posthantering och telefonväxel, inklusive internutbildning till anställda av vårt Solunosystem, även vårt ENTRO-inloggningssystem ska administreras. I arbetsuppgifterna ingår att vara behjälplig marknadsavdelningen i mindre projekt, samt till viss del hjälp till våra utesäljare. Det ingår även utskick av marknadsmaterial samt beställning av visitkort i tjänsten. Vi på GARO har många besök och där får du en viktig roll med allt från förberedelse till genomförande. Som receptionist ser du även till att våra konferensrum är på topp.

Du kommer också ha kontakt med skolor och vara ansvarig när vi tar emot PRAO och praktikanter. I jobbet hos oss ingår också beställning och inventering av arbetskläder samt kontakt mot leverantören. Övriga administrativa arbetsuppgifter är exempelvis inköp av kontorsmaterial och kontorsmöbler. Du sköter även administration av vår friskvård.

Den vi söker ska vara prestigelös och kunna hjälpa till där det behövs. Dessutom tror vi att du som person gillar att ta tag i saker, är ödmjuk, har skinn på näsan och är inte rädd att hugga i.
Det är av stor vikt att du är flexibel och en person som gör det yttersta för att lösa situationer. Du har en vilja att sätta andras behov före och du känner glädje i att ge andra det lilla extra. Vi vill att vår receptionist ska älska att träffa människor, vara serviceminded och noggrann. Stress hanteras med ett leende och positiv inställning en självklarhet. Du ska även kunna prata engelska när det behövs.

Din ansökan mailas till vår HR-Chef Marie Carlsson på marie.carlsson@garo.se innan den 9 januari.

Välkommen med din ansökan!
 

HR-specialist


Du kommer att bli en viktig faktor i bolagets fortsatta utveckling och tillväxt.
Som HR-Specialist på GARO får du ett tydligt ansvarsområde och ingår i företagets team inom HR. I den här rollen kommer du vara
personalansvarig för ett av våra dotterbolag med ca 80 anställda.
Du kommer också ingå i ledningsgruppen för dotterbolaget.

Som HR-specialist hos oss arbetar du med samtliga områden inom HR - allt från rekrytering, implementering av
nya processer och till avslut. Uppdraget innebär även att dina kunskaper inom lönehantering och avtal blir viktiga, då du har ansvar för lönerna inom ditt ansvarsområde.
 
Exempel på några av dina arbetsuppgifter:
HR-administration vid nyanställningar, avslut, lönebearbetning och arvode, förmåner och ersättningar, HR-system
med mera. Tillsammans med HR-chef driva, effektivisera samt utveckla nya och befintliga arbetssätt.
Arbeta med de löpande aktiviteterna under HR-året, till exempel medarbetarsamtal, stöd till chefer vid
rekryteringsprocesser, lönerevision med mera.
Ge support och rådgivning till medarbetare i löpande HR-frågor. Att vara stöd till chefer i olika HR-frågor.
Driva arbetsmiljöarbetet. Driva arbetet kring värderingar och företagskultur.
Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Gnosjö och du rapporterar till HR-chefen.
 
Vem är du?
För att du ska lyckas i den här tjänsten ser vi att du har en bakgrund och erfarenhet inom HR. Vi ser även positivt
på utbildning såsom avslutad PA-utbildning eller liknande. Du bör ha minst 5 års yrkeserfarenhet av generella HR
frågor inklusive rekrytering och arbetsrättsliga frågor.
Du har även erfarenhet av lönekörning, tidsrapportering och sedvanliga lönerelaterade arbetsuppgifter.
Vidare är det meriterande om du tidigare har arbetat i AGDA eller Konteks system.
 
Vi söker en driven och initiativtagande person som är noggrann med detaljer. Du är kommunikativ, har lätt för
att uttrycka dig i tal och skrift. Vi tror att du är en lösningsorienterad person som får saker ”att hända”. Du trivs i
en roll där du får ta mycket eget ansvar och hantera många olika kontaktytor och arbetsuppgifter. Du inger
förtroende och har ett prestigelöst förhållningssätt. Framförallt ser du fram emot att vara med på företagets
fortsatta tillväxt och utveckling.
 
I denna rekrytering samarbetar GARO AB med Finnveden Säljkraft AB.
Ansvarig rekryterare är Johan Sandahl,
0370-302501. Ansök på www.finnvedensaljkraft.se, vi arbetar med löpande urval.
 

Key Account GARO Montage, placering Stockholmskontoret

Gillar du kundkontakt och skapa långvariga relationer?
Då har vi jobbet för Dig!
GARO Montage söker en Key account med placering på vårt kontor i Älvsjö, Stockholm.

 
Arbetet består i att jobba fokuserat på utvalda elinstallatörer.
Du är kontaktperson för elinstallatören, och Din huvuduppgift är på GARO montages produkter vilket är ställverk, kabelskåp och centraler.
Övriga GARO-produkter offererar du med hjälp av GAROs övriga säljkår.
Tjänsten är en kombination av inne och utesälj, då du som Key account ansvarar och beräknar dina kunders projekt på ställverk, kabelskåp och centraler.
 
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
• Att beräkna förfrågningar på GARO Montages sortiment.
• Att lämna och följa upp offerter
• Kapacitetskontroll innan orderläggning
• Att skicka ordererkännande till kunder
• Att ta affärer inom godkänt täckningsbidrag
• Besöka och utbilda kunder
 
Elutbildning eller liknande arbete är en merit.
Tjänsten kräver att du hanterar svenska i tal och skrift.
Vi använder FastEL som ritprogram och Microsoft Dynamics AX som affärsprogram.
 
Har du frågor på tjänsten kontaktar du Eric Liljendahl, 070-934 89 92
Ansökan till tjänsten mailas till: eric.liljendahl@garo.se senast 6 januari 2019.
 

Logistikinköpare GARO AB

Gillar du kombinationen av logistik och inköp?
Vill du arbeta på ett tillväxtföretag med siktet inställt på framtiden?
Då har vi ett spännande jobb i ett starkt team!

Vi söker dig som har logistik och/eller teknisk utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
I rollen som logistikinköpare rapporterar du direkt till inköpsdirektören och du blir en viktig del i Garo ABs
försörjningskedja.
Du kommer att ingå i ett team med ca 7 personer, där du har eget ansvar för vissa
leverantörer. För att lyckas i tjänsten behövs kombinationen kunskaper inom inköp och logistik samt en
vinnande personlighet som skapar bra samarbete och trygga kontakter både internt och externt.
 
Arbetsuppgifter:
Operativt hantera interna och externa beställningar i vårt affärssystem.
För utvalda leverantörer ansvara för analys av inköpsorderförslag, orderläggning i affärssystemet,
prognoshantering, ev. omdisponering, hantering av ordererkännande, leveransbevakning.
Löpande återkoppling till leverantörer avseende kvalitet och leveranssäkerhet.
Ansvar för parametersättning i affärssystemet ex. priser och leveranstid/ledtid.
Projektdeltagare för inköpsprojekt/förbättringsprojekt avseende ex ledtidsreduktion, logistikförändring
hos vissa leverantörer.
 
Vem är du?
Vi tror att du har relevant utbildning och/eller yrkeserfarenhet. Du har vana eller kunskaper i att arbeta
med inköpsprocessen i ett affärssystem.
Erfarenhet och kompetens av tillämpning av kvalitets- och hållbarhetsfrågor inom inköp är meriterande.
Förutom dina kunskaper och erfarenheter värdesätter vi dina personliga egenskaper.
Du är analytisk med ett strukturerat arbetssätt. Du har förmågan att både arbeta självständigt och att samarbeta i team.
Du är en god kommunikatör och uttrycker dig naturligt och utan svårigheter i tal och skrift både på svenska och engelska.
 
Är detta en möjlighet för dig? Välkommen med din ansökan! För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter
inom GARO organisationen.
I denna rekryteringen samarbetar Garo AB med Finnveden Säljkraft AB.
Ansvarig rekryterare är Johan Sandahl, 072-5250007.
Sista ansökningsdag 21 januari 2019
 
 

Vi söker också montörer till vår produktion/GARO Montage

För närvarande har vi stor efterfrågan från våra kunder vilket medför att vi behöver fler montörer till vår produktion.
Elutbildning eller erfarenhet av centralbyggnation är ett krav.
 
Tycker du om att ta ansvar och vill utvecklas, då har du kommit till rätt företag.
Har du frågor om tjänsten kontaktar du Hans Martinsson, 0370-33 28 98.
 
Ansökan till tjänsterna mailar du till: ann-sofie.gustavsson@garo.se senast 14 december.